Rugby Hírmondó

Edina nyelvű folyóirat 0. évfolyam nemnagy. szám

rugby_h.jpg

 

Szerkesztői köszöntő

Kedves olvasóim, igen drága barátaim, családtagjaim! Ma egy hónapja, hogy áthelyeztem a székhelyem Anglia kábé kellős közepébe Magyarország szívéből. Ez idő alatt nem váltottam meg a világot, de végre úgy érzem, hamarosan sikerül beilleszkednem. Ugyan messze még a cél, de legalább azért már van és szeretném megosztani Veletek azokat a förtelmes procedúrákat, amiken végig kell menni mindezért. Remélem, érdekesnek találjátok majd! :)

Millió csók:

Edina

 

Időjárás

Szokásos, némi napsütéssel. Egészen elviselhető, szinte minden nap látni az eget! ;)

Hírek

A második 5 angol furcsaság

  1. Konnektorok…
  2. IKEA párnaméretek… Van ennek értelme? Hogy az IKEA-s párna 2x olyan hosszú, de ugyanolyan széles, mint Magyarországon?
  3. Hiánycikkek! Értem én, hogy olyan fantasztikus magyar ízeket az angolok soha életükben nem éreztek, mint, amit a túró, tejföl, a pálinka, vagy egy jó kolbász adhat. Megértettem… De a darált dió és a lekvár az tényleg smafu? Hogy citromlé az csak cukrozott van és a makarónit meg valamiért 2 centis darabokba kellett szétcincálni, azt már végképp nem tudom hova tenni...
  4. Vöröshagyma = lilahagyma. Valamiért, ezek az elvetemültek a lilahagymát nevezik vörösnek.
  5. Saver menü = sajtburger. Ha az ember azt hallja, hogy menü, akkor valami több összetevős fogásra gondol. Na ez a McBrit-ben nincs így!

+1           Ugyanannyiba kerül egy pint cider, mint egy pint sör. Wohoooo!

img_0228_1.JPG

Gazdaság

Hogyan NE szerezz NI számot 21 nap alatt

Ha nem akarsz NI számot szerezni,- ami a National Insurance rövidítése és annyi a lényege, hogy kell a munkavállaláshoz Angliában (más összeget adózol miatta) – akkor csak annyi a dolgod, hogy hallgatsz mindenkire aki azt mondja, hogy hívd csak őket, majd egyszer felveszik… Hát NEM, nem veszik fel! Hálistennek egy telefonszámon érhetőek csak el (de ha tudsz wales-iül, akkor duplázódnak az esélyeid) és azt pedig nem hajlandóak felvenni. Nekem ne próbálja bemesélni senki, ha kereken 28 percig hívsz egy ügyfélszolgálatot, akkor nem jutsz ügyintézőhöz ennyi idő alatt…

Angliában ezt egy kormányzati szerv intézi a Job Centre Plus, akiket egy adott telefonszámon lehet elérni. Se e-mail cím, se cset, se sms, csak hívni lehet őket. Vannak ilyen helyi kirendeltségeik. Kétségbeesésemben oda is bementem, ahol mondták, hogy nem tudnak segíteni, hívjam őket továbbra is, ők nem tudnak interjú időpontot szerezni Nekem. Kerestem hol tudok panaszt tenni. Meglepő, de azt a vonalat sem vették fel és sem e-mail cím, se semmi.

Szóval a végső megoldás a személyes időpontkérés volt. Mivel Coventry-ben van az a Job Center Plus, ahol az interjúkat lebonyolítják és Soma ott dolgozik (meg ő azért egyébként is kedvesebben tudja már elküldeni az anyjukba az embereket angolul, mint én) ezért ő járt el az ügyben. A recepciós nő szintén le akarta rázni, hogy telefonálni kell és talán HA én magam megyek be személyesen, (mert az nem elegendő h valaki leadja az összes adatomat, hátha helyettem akar adózni a rohadék) akkor talán lesz valami. De Soma végül fogta magát és odaült valami ügyintézőhöz (és itt most megjegyezném h ezt így nem szabad és nem lehet csinálni és meg se történt) de hétfőn végre megyek interjúra, hogy megkapjam az NI számomat!!!! (Csinnadratta, tűzijáték és harangszó!!!)

Dolgozni, vagy nem dolgozni, ez itt a kérdés

2 heti végeláthatatlan napi több órás melójelentkezgetések után végül kaptam 3 visszahívást, hogy menjek el interjúzni marketing asszisztensi pozícióra. Nos, egyikre sem mentem el. Két oka is van a dolognak. Az egyik, hogy 2 meló Leicesterben (ami 1,5 óra távra van tömegközlekedéssel), a 3. pedig Birminghamben lett volna (ami 1 óra távra van tömegközlekedéssel). Szóval nincsenek a szomszédban, de ami még fontosabb, hogy ráébredtem, hogy kevés vagyok, mint macisajtban a brummogás angolügyileg ahhoz, hogy egy épkézláb írásos anyagot össze tudjak hozni marketingcéllal, nemhogy még elő is adjam… Miután erre a szörnyűséges felismerésre jutottam, megbarátkoztam a gondolattal, hogy már csak elpusztulni érdemes. Végül egy halvány reménysugár még felsejlett előttem, hogy talán egy ideig  tök mindegy lenne, hogy mit dolgozom, asszimilálódjak, szerezzek némi önbizalmat angolul, halljak beszélni embereket, stb.

Szóval végül jelentkeztem részmunkaidős melóra (4 óra naponta 10-14 óráig), minimálbérért egy raktárban. Ma be is iratkoztam (bár képzeljétek, majdnem ez se jött össze az NI szám hiánya miatt, de végül elegendőnek bizonyult egyelőre, hogy van interjú időpontom) egy fájdalmasan hosszú, másfél órás procedúra keretében. Először kitöltettek velem egy kis felmérőt, hogy az IQ-m eléri-e a 90-et és tisztában vagyok-e alapvető angol szavak értelmével, mint pl. a MUST.

Miután meggyőztem őket, hogy nem vagyok teljesen sügér és egy DVD borítóról meg tudom állapítani, hogy mi a film címe, melyik stúdió a felelős érte és hol van rajta a vonalkódja, kaptam kábé 50 lapot, amit ki kellett töltenem. Mondjuk többnyire csak név, szignó, dátum, de azt sosem fogom megérteni, hogy itt miért fontosak az előző magyar munkahelyeim címei és telefonszámai az ottani fizetésemmel együtt.

Hogy miért részmunkaidős meló… Azért, hogy tudjak tanulni, okosodni ééés van egy projekt, amibe belekezdek, erről legközelebb bővebben fogok mesélni, egyelőre még nagyon kezdetleges, de elő fogok rukkolni valamivel! Várjátok már Ti is? :D

Sport

Hétvégi Darts Bajnokság elsöprő győzelemmel

Ki máséval, mint az enyémmel. Különben nem is írnék róla. Muhahha. Szombaton voltunk egy bárban, ahol a pintes korsók emelgetése mellett egyéb kocsmasportoknak is lehet hódolni. Van biliárd, darts, csocsó, de még egy ping-pong asztal is (bármilyen meglepő ez ígérkezett a legnépszerűbbnek, mert egyszerűen nem lehetett rá lecsapni). A lényeg, hogy szegény Soma és Tóni hiába próbálkoztak Timi és én aznap verhetetlenek voltunk. Szóval látjátok, szocializálódom, egyre több magyar srácot ismerek meg a környékről, így talán Somát sem fogom megunni idő előtt. :P

A Riga 2 női röplabda csapat új taggal bővül

Igen, ez is én vagyok. Múlt csütin voltam Náluk edzésen, ők egy kategóriával lejjebb játszanak, mint a másik Riga Team, ahová keddenként járok edzésre (de nem fértem be, mert sokan vannak). Egész eredményes játékot tudtunk lefolytatni, úgyhogy úgy döntöttem, hozzájuk igazolok. Midlands Bajnokság, nem kell túl messzire utazni, de Coventryben vannak az edzések, szóval az kicsit bajosabb. Vannak ügyesebb és kevésbé ügyes lányok, de már nagyon rég volt olyan, hogy valahol én lettem volna az egyik legügyesebb. Most ez itt így van, talán emiatt nem kell majd tartanom a kispadozástól. ;)

Gasztronómia

Svéd húsgolyók vs. Fish&Chips

Már megint kénytelenek voltunk az IKEA-ban vásárolni, mert rájöttünk, hogy olcsóbban veszünk szekrényt, mint használtat a Facebook marketről.

Az a nagyon népszerűtlen véleményem, hogy a svéd húsgolyó pocsék!  Úgy, ahogy alapvetően az IKEA-s svéd kaja is az. Kivéve talán az IKEA-féle Fish&Chips-et, ami megfelelő mennyiségű só hozzáadása után élvezhető. :)

Vásárolj úgy, mint egy európai

A fent említett hiánycikkekhez hálistennek VAN lehetőség hozzájutni. Méghozzá az úgynevezett Euro boltokban. Mindenféle népek, lengyelek, arabok stb. ilyen "kelet"-európai kínálattal bíró üzleteket nyitnak, ahol vannak lengyel, román, szlovák és ami a legfontosabb, magyar különlegességek is. Szóval ne izguljatok, tudok szerezni túrót, tejfölt és kolbászt is ha nagyon szeretnék. De sajnos a házi lekvár és a darált dió még nincs pótolva 100%-ig. (Oké, oké Soma munkatársai így is megették a zserbót, de hát ők nem tudják, hogy hogy a legeslegjobb…)

Technológia

A legszélesebb sáv

Még mindig nincs normális internetünk. Ami ugye zavaró, mert nem tudok skypolni, youtubolni, letölteni, stb. Hogyan lehetséges ez, hogy egy hónap alatt sem lehet egy ilyen fejlett nyugati országban beköttetni az internetet? Úgy, hogy ez is központilag szabályozott és hiába mi mondjuk a Vodafone-nál szerződtünk, ez sajna a Kábelfektetési Szerv-en múlik.

Már számolom vissza a napokat október végéig, amikor is végre széles sávon szippanthatom magamba majd az internet bugyrait!  Itt pedig megjegyezném, hogy mi természetesen a legszélesebb sávot rendeltük meg, de ez sem annyira az, mint amilyen otthon volt. :/ (Valószínűsítem, az angolok előnyben részesítik a személyes kommunikációt, a könyvtárakat, a telefonkönyveket és persze mindent megvesznek DVD-n vagy Hangoskönyvben.)

Otthon

Lakberendezési tippek angol albérletlakóknak

A hétvégén jutottunk el odáig, hogy mostmár 0 azaz nulla azaz ZÉRÓ kartondoboz van a lakásban, amiből még nem pakoltunk ki. Végre valóban berendezkedtünk, olyannyira, hogy már 2 darab kép is lóg a falon. NA DE HOGY! Mert ez itt a lényeg, nem holmi szög/szeg-eken, vagy Blue-Teck-el, hanem ezzel a csodával... Abban rejlik ennek a találmánynak a finomsága, hogy tépőzáras módszerrel rögzítheted a falra a nem örökké odaszánt képeket! Zseniális!!!

És ha még valamit megengednétek. Ugyan ez a fenomenális ötlet az előző lakók valamelyikét illeti, de láttatok Ti már a hálószoba ajtón kívül lévő riglit/zárat? Rátok bízom a fantáziálást, hogy vajon mit lehetett őrizni odabenn. ;)

img_0229_1_1.JPG

 

 

Utazás

A Wizzair járatokra plusz egy ingyenes kézipoggyász vihető fel

A végére tartogattam a csattanót. Ugyanis megvan az időpontja, hogy mikor látogatunk haza. Már a repjegy is megvan, úgyhogy kvázi fixnek mondható.

Nem is csigázom tovább, november 21. (kedd) és 28. (kedd) között fogunk Budapestre látogatni. Időpontokat már most ér  foglalni, de  november 26. már nem alkalmas. :P

Már alig várom, hogy viszont lássalak Titeket! :*